top of page
  • Forfatters billedeLaust/Mindegaard

Anmeldelse af åbningsfilmen til FN's konference i New York

Opdateret: 31. okt. 2018



Af: Mette B. Jørgensen


Jeg har set åbningsfilmen til FN's konference i New York. Den omhandler FN's 17 verdens mål, hvor man får vist en film om børn der ikke går i skole, fordi de arbejder så meget, eller ikke har mad og rent vand på bordet hver dag. Hun kommer også ind på klimaforandring, fattigdom, og ligestilling. Jeg syntes filmen er god, fordi den har et rigtig godt budskab. Det er en lille pige der fortæller historien og siger at hun er bange, det syntes jeg gør noget godt for filmen. Jeg tror det folk kommer til at kigge anderledes på det, end hvis det var en voksen der sad og fortalte om verdens problemer.


Jeg vil give filmen 4 ud af 5 sole. 🌞🌞🌞🌞🌑


Grunden til at den får 4 sole er fordi at den er godt lavet. Jeg syntes at det er nogle vigtige emner at tage op. Fordi at der netop er mange mennesker ude i verden der ikke har det godt. På grund af mange forskellige årsager, pigen også kommer ind på som fattigdom, sult, ligestilling og nogle andre vigtige ting. At der så bliver vist en film af de ting hun snakker om syntes jeg er super godt.

Grunden til at filmen får 4 og ikke 5 sole er fordi jeg godt kunne tænke mig at filmen var lidt længere. Den blev nok klippet lidt for hurtigt, nogle flere klip ville helt sikkert gøre at den fik den sidste sol.

23 visninger1 kommentar
bottom of page